Wednesday 22 October 2014

PENTINGNYA VITAMIN UNTUK KESIHATAN MATA

Posted by Unknown at 10:56

mata oh mata.. mata antara deria yang paling berharga untuk kita.. untuk itu kita harus menjaga dengan sebaik mungkin.. kesihatan mata amat penting untuk kita melakukan tugas2 seharian kita.. jadi belailah ia dengan sempurna seperti mana kita sering mahukan kulit yang cantik dan badan yang menarik..  bukan suruh belai macam kita belai kucing ye.. maksud saya di sini ialah supaya kita menjaganya dengan mengambil suplement..

Penyakit Mata Seiring Pertambahan Usia
Sama seperti Anda yang terus bertambah usia, mata Anda juga mengalami penuaan. Dan jika itu terjadi, Anda akan mengalami berbagai perubahan pada penglihatan Anda Selain itu, penuaan juga membuat Anda lebih sering terkena penyakit mata yang boleh memengaruhi penglihatan Anda.

Bagaimana Mengetahui Tanda-Tanda Mata Yang Sihat?

Mata apabila dikatakan sihat umumnya dapat diketahui dari luar, dimana mata kelihatan cerah dan bersinar.
Mata yang sihat dapat diketahui, apabila dari hasil pemeriksaan ditemukan tanda-tanda sebagai berikut :

1. Kornea  benar-benar jernih dan letaknya di tengah antara kedua mata.

2. Bahagian yang putih benar-benar berwarna putih.

3. Pupil benar-benar kelihatan hitam, jernih dan akan mengecil sekiranya melihat pada sinaran yang terang.

4. Kelopak mata boleh membuka dan menutup dengan baik.

5. Bulu mata teratur dan mengarah keluar.

6. Tidak ada sebarang kotoran pada mata.

7. Tidak ada benjolan keluar pada mata.

tidakkah anda mahukan mata yang sihat seperti di atas? jika mahu anda disarankan mengambil vitamin untuk mata.Kenapa kita memerlukan Vitamin A @ Carotomax ini?

Carotomax  (vitamin A)  ini secara umumnya boleh membantu:-

- kesihatan retina mata → mengurangkan rabun
- kesihatan tulang
- kesihatan tisu kulit
- pembentukan sel darah putih dan sel darah merah
- pembentukan membran mukus
- mengekalkan sistem imunisasi badan yang sihat

Dengan kehadiran vitamin A, dapat membantu meningkatkan kesihatan tisu kulit dan membran mukus badan kita yang mana kedua-duanya merupakan lapisan awal pertahanan badan daripada jangkitan penyakit dari luar. Selain daripada itu, vitamin A juga membantu dalam pembentukan sel darah putih yang turut membantu memberi pertahanan dalam badan dari jangkitan sebarang penyakit yang tidak diiingini.

TAPI AWAS YE
Vitamin A tidak boleh diambil secara berlebihan. Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati.(Namun Carotomax shaklee berbeza dr yang lain kerana ia dalam bentuk pre-kursor, yang mana akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja).
Tidak boleh diambil oleh ibu mengandung. Pengambilan vitamin A yang berlebihan terutamanya ketika tempoh trimester pertama kehamilan, boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuklah kecacatan jantung dan sistem saraf.

Vitamin A boleh didapati daripada sumber makanan semulajadi seperti telur, lobak merah, sayuran berdaun hijau dan lain-lain. Namun sekiranya anda tidak dapat memenuhi keperluan vitamin A melalui sumber semulajadi, pengambilan supplement amatlah penting.


jom kita cuba caratomax dari shaklee untuk mata yang sihat dan membantu merawat masalah rabun.. bagi yang sememangnya mempunyai masalah rabun ia membantu anda mengekalkan tahap power kaca mata anda agar tidak perlulah anda menukar cermin mata anda pada setiap tahun.. hanya dalam 1 tablet ianya mungkin..

untuk mendapatkannya anda boleh hubungi saya selaku pengedar sah shaklee anda.. call / sms / whatsapp / wechat ke 019-2229059 azlina..

salam sayang

0 comments:

Post a Comment

CERITA MENARIK

 

KeLuARgA Ku CeRiA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea