Tuesday 21 October 2014

JOM SEMAK APAKAH KEMELUT DALAM HIDUP WANITA

Posted by Unknown at 03:23

setiap wanita pasti melalui fasa kemelut yang kadangkala membuatkan kita stress.. bagi yang bekerja selalunya mempunyai kekangan masa.. namun tak kurang juga bagi yang menjadi suri rumah sepenuh masa.. tiada seorang pun yang dapat lari dari menghadapinya.. oleh itu jom kita semak apakah kemelut yang selalui menghantui kita..


Kemelut Kewanitaan

* Wanita - Cahaya Mata

Wanita tidak pernah lari dari masalah kewanitaannya. Antara yang menjadi perbualan hangat adalah kesukaran hamil. Pasangan yang berkahwin mana yang tidak mengidamkan cahaya mata? Ia pelengkap sebuah mahligai, menjadi pengikat kasih sayang sebuah cinta. Namun pelbagai rintangan harus ditempuh setiap individu bagi mengapai impian tersebut. Bukan semua wanita didunia ini bernasib baik, selepas bernikah terus bunting pelamin. Tidak! Tidak semua sebegitu mudah. Apa upaya kita mengubah takdir Maha Esa?

* Wanita - Haid

Setiap remaja akan mengalami haid apabila meningkat dewasa. Ia lambang kedewasaan. Ada diantara mereka mengalami kesakitan amat tajam apabila datangnya haid. Sakitnya mengcengkam dan amat sukar untuk digambarkan kesakitan itu. Saban bulan mengalami kekejangan otot rahim. Kita juga bukan bernasib baik seperti insan lain yg bebas harinya tanpa kesakitan walaupun berada dalam waktu haid. Kenapa kita tidak seperti mereka itu? Jalan penyelesaian ke klinik dan dapatkan ubat tahan sakit (ponstant). Tahukah kamu pengambilan ubat menahan sakit akan membawa kepada kemudaratan lain dikemudian hari? Sedarkah kamu? Elakkanlah selagi mampu.

Haid akan mula tidak teratur bila hormon kita berada ditahap tidak menentu. Kehidupan hari ini sangat mencabar. Walaupun kita seorang wanita, tanggungjawab kita juga besar kepada keluarga, agama & bangsa. Tekanan tidak pernah kurang malah makin meningkat. Bagaimana kita yang kudratnya tidak seberapa ini mampu menahan segala ranjau kehidupan? Hebatnya kita sebagai wanita tapi kita masih berada dalam kemelut kewanitaan. Masalah haid tidak teratur menukar perasaan gembira, suka, ceria kepada tekanan, sakit kepala, perasaan yang sangat menyakitkan. Kenapa tidak kita hilangkan saja semua itu? Pergi!!!

* Wanita - Penuaan

Semakin hari semakin rancak perjalanan hidup kita. Sedar tak sedar usia memerangkap, remaja meninggalkan kita. Bait lagu itu benar belaka, makin kita jauh makin meningkat usia. Lihatlah tangan anda, jika 10 tahun dulu bagaimana kulit tangan anda? Lembut? Jika 10 tahun kehadapan bagaimana pula kulit tangan anda? Makin lembutkah? Atau makin berkedutkah? Tangan yang selalu mengusap lembut anak & suami. Oh wanita. Penatnya kita. Bukan mengeluh.

* Wanita - Kesihatan

Satria. Ya betul, itulah kita. Wanita hamba yang paling tabah, paling cekal hatinya. Kekuatan hati usah diragui. Setiap halangan pasti! Pasti kita tempis. Jika benar Allah duga sehingga kita lemah, kita bangkit! Kerana dunia ini juga medan peperangan. Kesihatan kita perlu diperjuangkan. Allah tidak akan duga hamba jika bukan dalam kemampuannya. Hebatnya kita sebagai wanita. Sayangnya Allah pada kita.


Kemelut Kewanitaan dan Penyelesaian

Kenapa tidak kita cari cara atasi semua ini? Usahalah kamu mengapai apa yang dihajati. Mungkin agak sukar tapi hasilnya sangat manis. Jika masalah anda seperti diatas apa yang akan anda lakukan? Saya mahu membantu anda. Saya mahu berkongsi segalanya kebaikkan dengan anda. Mari kita usaha dapatkan GLA Complex dimana ia terbukti insyaAllah, menyelesaikan kekusutan anda. Jika anda inginkan cahaya mata ambillah supplimen ini, insyaAllah membantu. Jika anda mempunyai masalah hormon tidak menentu penyebab sukarnya hamil & haid tidak teratur cuba amalkan GLA Complex ini.

tidak salah untuk mencuba kerana Allah membantu hamba2nya yang berusaha.. jangan pernah putus asa..

jadi mari kita dapatkan GLA complex ini untuk merungkai setiap kekusutan dan permasalahan anda.. boleh dapatkan dari saya sebagai pengedar sah shaklee anda.. semesti exclusive consultation di sediakan bagi setiap pembelian dari saya..

call / sms / whatsapp / wechat : 019-2229059
azlina

jangan bertangguh lagi.. pm segera..

salam sayang

0 comments:

Post a Comment

CERITA MENARIK

 

KeLuARgA Ku CeRiA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea