Friday 24 October 2014

KEPENTINGAN MULTIVITAMIN

Posted by Unknown at 12:27

Vitalea - Multivitamin & Multimineral

 

Fuh nama je dah nampak ‘banyak' dengan multi-multi bagai. Ya, tu dia raja vitamin sudah mari. Entri kali ni saya ingin meng-war2 kan kehebatan MULTIVITAMIN Vitalea dari Shaklee ni.

 

Perasan tak set-set Shaklee hampir kesemuanya mesti ada Vitalea? Hahahaha.. jangan tak tau, Vitalea ni memang hebat sebab dia ada pelbagai vitamin didalam 1tablet! Nah! Betul tak  saya cakap, PELBAGAI jenis vitamin hanya dalam 1TABLET! Ia tidak hanya focus kepada 1 vitamin sahaja dalam tablet tersebut. Dah jangan buang masa, teruskan membaca.

 

Vitamin apakah yang terkandung dalam Tablet Vitalea ini?

 

Jika dilihat dari senarai dibawah, anda boleh melihat kepelbagaian vitamin yang ada dalam setiap tablet Vitalea bagi menlengkapkan diet harian anda. Badan kita tidak dapat menyerap sempurna zat-zat dari gizi makanan yang diambil, justeru Vitalea ini amat bagus diambil bagi melengkapkan diet harian tersebut.

 
Jika anda merupakan:-

1) Individu dewasa yang mementingkan kesihatan dan kecergasan tubuh jangka panjang
2) Individu yang hendak berdiet
3) Individu yang ingin meningkatkan sistem imun
4) Remaja yang sedang membesar
5) Lelaki dan Wanita - semua peringkat umur
6) Wanita yang menopous
7) Wanita hamil
8) Wanita yang baru bersalin

 

Saya sarankan pengambilan Vitalea-Multivitamin secara konsisten. Saranan ini mengambilkira setiap keperluan tubuh anda bagi memastikan tahap kesihatan anda sekeluarga berada ditahap yang optimum.

 

Apakah kandungan fakta nutrisi yang terdapat dalam VitaLea ini?

 

* Vitamin A - Kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, system respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.

 

* Vitamin D - Meningkatkan kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.

 

* Vitamin E - Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut.

 

* Vitamin C - Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, percepat sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku, hidung berdarah.

 

* Asid Folik - Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulsert mulut, kesihatan kulit.

 

* Vitamin B1 - Menukarkan makanan kepada tenaga, perkasa memori, kecerdasan mental, membina dan meransang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster.

 

* Vitamin B2 - Tukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.

* Vitamin B3 - Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormone, meransang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migraine, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.

 

* Vitamin B6 - Metabolisma protin, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekajangan, kebas, anemia.

 

* Vitamin B12 - Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, focus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun.

 

* Biotin - Bantu B-kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan keradangan kulit.

 

* Vitamin B5 - Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotic, mencegah jangkitan, percepat sembuhan luka.

 

* Kalsium - Baik untuk tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis / penyakit tulang lembut.

 

* Fosforus - Meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu ligament / otot dan meredakan kesakitan akibat atritis, anoreksia.

 

* Iodin - Baik untuk tirod, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligament/otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal, mengawal berat badan.

 

* Zat Besi - Membentuk hemaglobin, redakan kesakitan akibat PMS (senggugut), membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan, anemia.

 

* Magnesium - Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadalamn.

 

* Copper - Membantu menukarkan zat besi kepada haemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang, masalah kebangkakan.

 

* Zink - Meningkatkan sistem imun, percepat sembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda.

 

* Selenium - Selenium secara semula jadi terdapat dalam air dan beberapa makanan. Individu hanya memerlukan jumlah yang sangat kecil, selenium memainkan peranan penting dalam metabolisme, antioksidan melindungi sel dari kerosakan.

 

* Mangan - Mangan diperlukan oleh tubuh untuk enzim dan berfungsi, penyerapan nutrien, penyembuhan luka, dan perkembangan tulang. Kekurangan Mangan adalah jarang dan dapat dilihat dinyatakan dalam kesihatan yang kurang baik tulang, sakit sendi dan masalah kesuburan. Faedah kesihatan mangan termasuk mengukuhkan tulang lemah, perlindungan anti-oksidan, mengurangkan sindrom pra haid (PMS), anemia, artritis, alopecia (spot botak), dan pencegahan serangan epilepsi.

 

* Nikel - Nikel adalah mineral. Ia didapati dalam beberapa makanan termasuk kekacang, kacang kering, kacang soya, biji-bijian, dan coklat. Badan memerlukan nikel, tetapi dalam jumlah yang sedikit. Nikel ialah unsur surih biasa dalam beberapa vitamin.

Nikel digunakan untuk meningkatkan penyerapan zat besi, mencegah darah besi-miskin (kurang darah), dan merawat tulang lemah (osteoporosis).

 

* Boron - Boron merupakan mineral yang terdapat dalam makanan dan alam sekitar. pengambil suplemen boron sebagai ubat. Boron digunakan untuk membina tulang yang kuat, merawat osteoarthritis, sebagai bantuan untuk membina otot dan meningkatkan tahap testosteron, dan untuk meningkatkan kemahiran berfikir dan koordinasi otot.

 

* Kromium - Kromium dikenal untuk meningkatkan tindakan insulin, hormon yang penting untuk metabolisma dan penyimpanan karbohidrat, lemak, dan protein dalam badan.

berikut pula merupakan kelebihan dan manfaat dari setiap tablet vitalea..

Penambahan tenaga segera - pemberi tenaga , kecergasan tubuh dan kekuatan mental, membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.

Pelengkap nutrisi -  Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran ( vegetarian ) dan anaemia.

Keupayaan sistem produktif - Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

Metabolisme - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan proses penuaan.

Elemen penting pada sel tubuh - menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut , otot , kulit , kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.

Melindungi organ - melindungi fungsi buah pinggang , jantung dan hati.

oleh itu pengambilan vitalea sangat penting didalam diet seharian kita.. lebih2 lagi bagi individu yang berkerja kerana sering gagal dalam mendapatkan nutrisi yang cukup.. saya sendiri mengalami anemia yang agak teruk semasa kehamilan yang ke 3 pada tahun 2013.. segala macam ubat dari hospital saya tak boleh telan.. hahaha.. alahan yang agak melampau sampai kena warded 3 hari la kena drips.. nak makan apa semua asyik muntah je.. bau makanan pun tak boleh.. kemudian saya amalkan vitalea 1 biji setiap hari dan alhamdulillah anemia saya semakin berkurangan.. doktor pun berpuas hati dengan result darah saya..

anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan order..

call / sms / whatsapp / wechat : 019-2229059
azlina

salam sayang

0 comments:

Post a Comment

CERITA MENARIK

 

KeLuARgA Ku CeRiA Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea